är ungefär förmiddag för många andra, jag vet. Men i natt sov maken till halv sju, ett smärre mirakel, och jag tänkte mig ha en timmes sömn ytterligare innan jag var tvungen att gå upp. Så blev det inte. Min kropp bestämde sig för att det gjorde ont lite här och där, så nån sömn blev det inte. Jag kom upp lagom till golvklockans sju slag och kunde ta det lugnt innan jag åkte till verkstaden med bilen. Stillsam promenad hem, inget regn än. Så nu väntar jag bara på att dom ska ringa under dagen.

Och svärmor ringde f ö i går eftermiddag och sa till maken – ‘jag träffade någon som kände dig hos min bror, han var lång’. Och på denna uttömmande beskrivning kunde inte maken ge några besked. Sen visade det sig att han tydligen också fanns på bild i tidningen, men maken var inte särskilt bekant med honom på bilden.

Eftersom det ser ut att bli regn i dag, så vore det väl en dålig idé att tvätta fönster? När man nu inte är professionell fönstertvättare.

