Det blir så mycket enklare om natten har varit lugn. Maken ville till badrummet vid sex första gången, och det är väldigt skönt. Och drömlivet skötte sig, jag gick runt och tittade på såna där gjutna metallprofiler, det minns jag. Underligt, men avkopplande. Gröten blev lyckad också. Det enda som möjligen inte var så lyckat var att jag höll vänster pekfinger lite för långt fram när jag skulle skära brödet, så jag lyckades skära loss en liten bit skinn så där i förbigående och det blir fånigt obekvämt.

Och jag har köpt jordgubbar, som jag ska koka marmelad på. En burk åtminstone sparas långt in i svalen för att ätas i trakten av Jul, det känns lite behov av sommarkänsla då. Sen hoppas jag att posten sköter sig, så Yngste får den vita chokladen med blåbärsfyllning. Han skickade en bild i går på sitt egenhändigt hopbyggda skrivbord, köksbänkskiva plus ställbara ben.

Och den lilla konstiga gröna växten till uteplatsen är inköpt. Dock ej planterad än.

