nu när penséerna är utomhus igen. Och tvätten snurrar och maken är ännu mer väldoftande än i vanliga fall. Och självklart ringde hans lilla mamma där på slutet, hon blir alltid väldigt häpen när det är jag som svarar, nån gång ska jag berätta för henne att det alltid är jag som svarar om det inte är hennes nummer. Och om maken står i duschen så svarar jag på hennes nummer också. Hon hade sett en bild på sommarpratarna, som hon sa. Nej, det var dom lokala sommarskrivarna i tidningen här, men nästan. Och en av våra vänner deltar och svärmor ville berätta det, fast som hon sa, – ‘jag har så dåligt minne för ansikten, så jag ser inte var hon står’. Och jag råmade att bilden varit inne för ett par dagar sen i mindre format och så beskrev jag vad hon hade på sig och var hon fanns på bilden.

Och nu ska jag ta fram dammsugaren.

Fast dagen började uselt först, mycket förvirrade och otäcka drömmar, svåra att skaka av sig. Men sen hade jag fått ett fantastiskt mail, ett nytt litet liv. Glädje.

