känner jag mig nu rätt pigg. Och klockan tickar mot midnatt. Och jag hoppas f ö att golvklockan mår bra, den gjorde inte riktigt det förut i dag. Av okänd anledning bestämde den sig för att slå tolv timslag kvart i ett och det är ju alldeles fel. Maken hade också hört det, när han låg och vilade och väntade på lunch.

Nu har vi f ö i avdelningen glasögon kommit fram till ytterligare en komplikation. Maken ser inte tv:n så vidare bra med mina läsglasögon, men om han får byta till ett par av dom svagare läsglasen så fungerar tittandet. Fast då måste han byta tillbaka när det ska läsas bok och det är inte helt enkelt för honom. Lyckligtvis ser dom olika ut, så jag kan stå på mig om vilket par som är vilket. Ja ja. Det blir långa två veckor, det känner jag på mig.

Och nu slog klockan tolv nattslag, så nu kan jag vara lugn om det åtminstone. Jag är inte alls lockad av tanken att börja pilla i klockans innandöme.

