Man=jag. Förr skulle jag knappt ha märkt dagens olika detaljer, jag är van att bara jobba på, ganska strukturerat. Men numer tar alla ovanliga saker så väldigt mycket kraft. Förmiddagen har – Ingela oräknad – tagit slut på batteriet. Så tanken att köpa sommarblommor får vila tills i morgon. Fast då är det ju bilbesiktningen.

Och till det bisarra kan räknas att han som ringde fel i morse allra först frågade hur maken hade det, dvs det var vad jag trodde, och med den dialekten kopplade jag till makens klasskamrater, som låter ungefär så. När jag kollade vart det felslagna numret gick, så visade det sig vara en firma ägd av någon med makens förnamn någonstans norr om Stockholm. Så nu förstår jag exakt vad som hänt lilla damen som ringde för en vecka sen på min svarare.

Det är fortfarande sommarvarmt, jag passar på att tvätta handdukar, så jag får något nyttigt gjort.

