– Äldsta brukade alltid göra listor, jag undrar om hon fortfarande gör det, måste fråga vid tillfälle. Men jag känner hur morgondagen fylls av diverse ovanligheter för min del. Apoteket är nödvändigt, skulle egentligen gått dit förra veckan, men nu är marginalen inte så bred längre. Sen bör bilen tankas och tvättas. Och så får jag nog skaffa lite potatis till lunchen och nån liter mjölk. Kanske blommor till planteringslådorna också.

Men det är ju glasögonen som är värst. Jag kollade att ena affären öppnar nio, andra tio, och tack vare Limnologen kollade jag också hemförsäkringen, och nån sorts drulleförsäkring har vi allt, så jag får väl kontakta dom också.

Det kanske är läge att se till att gå upp i tid. Hon ler mot den dag som kommer, som det hette förr i Ordspråksboken. Numer heter det ‘ser leende framtiden an’, och det är inte så värst mycket bättre.

