Och jag har börjat nysa. Jag tog inte pollenallergitabletter när jag var borta, jag tänkte att det kanske gått över, men det har det inte. Alldeles tydligt. Och nu sitter jag och diskuterar med mig själv om det är någon idé att ta en innan jag lägger mig. Jag tror det blir bäst så.

Och jag tänker på vilka alldeles underbara dagar jag hade. I morse gick jag ut en (väldigt liten) sväng, bara på gården. Solen sken, aklejorna hade surrande humlor, löjtnantshjärtan, blommande smultronplantor, lavendeln, salvian hade blå knoppar, dragonen var frodig, gräslökstuvan hade ett par lila bollar. Jag nöp ett dragonblad och tuggade.

Sen ingår det förstås i bilden att när jag gick uppför trappan kände jag att jag automatiskt tog tag i räcket, aj då, jag kände igen känslan och öppnade första ytterdörren och satte mig helt enkelt på stolen som står där så praktiskt. Efter en stund med huvudet i princip mellan knäna, så gick det bra igen. Jag kunde öppna lägenhetsdörren och känna mig som vanligt.

Och nu ska jag gå in till den vanliga sängen, balkongdörren är öppen. Kvällens jordgubbar var alldeles underbara. Junisommar.

