att laga ac:n betalade sig i dag, det måste jag säga. I synnerhet när det var vägarbete på ett ställe söderut och man blev stående i kö en halvtimme. Väldigt stekande sol. Men resan hem gick annars bra, så vackert överallt.

Jag hade lite svårt att somna i går kväll, men vi åt sen frukost och innan jag åkte köpte jag osten, det är enklast att göra det precis innan hemfärden, en annan gång glömde jag den i värdinnans kylskåp och det var lite snopet. Men jag tog min ryggsäck och den lilla väskan och packade in i bilen, som stod i skuggan av lindarna och så gick jag en sväng till kyrkan. Unga människor övade på något med stråkar, så vackert.

Och sen var jag hemma lite senare än jag tänkt, men det gick bra att steka ett ägg och ta en knäckemacka med ost. Och vatten, mer vatten. Maken väntade förstås, men jag vet ju hur det är.

Och nu är nästan allt uppackat.

