till den tandborste jag köpte i dag och så vitt jag förstår ska jag nu få alldeles fantastiskt mycket bättre tänder, lite sorgligt att vi inte mötts tidigare, tandborsten och jag, men nå ja, bättre sent än aldrig.

I övrigt tillhör kvällens solnedgång absolut de vackraste någonsin, vi for över slätten och såg det röda klotet och innan dess satt vi på en farstubro och drack té och åt rostat bröd och såg solen försvinna bakom skogskanten, mycket vackert det också. Och göken gol tydligt. Och det fanns en enkel gul ros som doftade underbart.

Jag har hunnit med två olika kyrkor också, en tacksamhet i det. Och mitt på dagen åt vi uer, som jag nästan trodde bara fanns i korsord, men gott var det. Och värdinnan hade en träff med sin tandläkare och jag passade på att sätta mig i skuggan på ett trivsamt ställe med en mugg kaffe. Och sen lade jag och vilade, jag brydde mig inte om att nedanför fönstret satt en väldigt pratsam person, som antagligen tyckte att jag borde varit med sällskaplig, men jag passar på att prioritera min vila. Det händer att andra får hantera sina behov på egen hand.

Och i morgon ska jag förstås köpa en rejäl bit parmesan.

