lite senare än vanligt. Värdinnan hann sätta på kaffe, men sen har vi tagit det lugnt. Och jag funderar på om jag ska lägga kudden ut andra hållet i natt, österfönster har sin charm, men solen är tidigt uppe.

Och det är och blir en fin dag i dag också, vi har lite planering, enklast för mig. Värdinnan har en tandläkartid och jag är tacksam att det inte är jag den här gången. Och jag kan roa mig själv, kanske kan det bli en tandborste.

Och i går såg jag dessutom att den vackraste kyrkan har längre öppettider så här års, så jag hann ta mig en liten stund där också, ett ljus vid Guds Moder och ro för själen. Ett par damer höll på och monterade glasmontrar i ett hörn, jag var glad att det inte var jag, men dom jobbade på. Jag tyckte att ena hyllan såg lite sned ut, men det man inte lägger sig i behöver man inte trassla sig ur heller.

