att jag inte stänger av mobilen i morgon, utan verkligen går upp. Det är ju det där med mjölken och så packningen som ska göras klar.

Och så morgonbön och frukost. Och så ska maken göras i ordning och köras till boendet alldeles här i närheten. Sen ska jag se till att blommorna är vattnade (ja, jag vattnade nyss, men jag får kanske hälla på lite till) och sen åker jag. Nästan ingenting är så vackert som att åka så här års. Och sen ska jag äta lite sen lunch med en avhållen vän, det blir bra.

Och jag pratade lite med båda sönerna i kväll, jag tycker så mycket om dom och är så tacksam att dom tydligt uppskattar varandra. Trots allt är det 15 års skillnad, ungefär som när Danny de Vito och Arnold Schwarzenegger upptäcker att dom är tvillingar i nån film för länge sen. Inte riktigt så, men ändå.

Och jag försöker verkligen att bortse från att maken inte gillar dom kommande två dygnen och att han påpekar det. Rätt ofta. Men han har en alldeles ny bok med sig, så jag har gjort det jag kan, och jag tar med hans telefon och klockan som visar tid i taket och en extra klocka och tepåsar. Och allt annat som rimligen kan behövas. Och maj månads timredovisning är klar och ska lämnas in också.

