Det var inte många kubikcentimeter kvar i bilen. Och han har haft lite otur, dom flesta i hans omgivning jobbar eller är någon annanstans när han kommer fram, så det blir mycket bärande. Han startade trekvart senare än vi, när vi åkte norrut, så han kan väl vara framme vid fyra kanske. Han har lovat skicka sms när han kommer fram.

Och jag är så tacksam att han har ett eget boende nu, att han får ta fram sina egna saker, det var rätt länge sen han hade det så. Och han är nöjd vid tanken, även om han hellre skulle bo i annat område, men det löser sig väl.

Och farmor skickade med present till lilla födelsedagsbarnet, förstås. Går det en fora, så ska den utnyttjas. Och jag minns en gång när vi skulle åka tåg till Äldsta, när hon läste i Uppsala. Och farmor krävde att vi skulle åka om henne och ta med en påse ’till lilla vännen’. Det var lite stressigt, för vi skulle vi med ett ganska tidigt tåg och jag trodde att det var lite godis till Yngste på tåget, han var väl ca sju gissar jag, men det var nybakade bullar till Äldsta.

Och jag ska mangla handdukar i den obegripligt rymliga klädkammaren. Det är väl nästan en kvadratmeter fri golvyta där nu.

