iaf, cheesecaken. Vi delade det sista till kaffet nyss och maken sa att för hans del kunde den gärna varit lite mer som Särimner, så jag får väl återkomma.

Och nu är vi beredda att åka till Äldste och låna deras dammsugare och försöka få bilen att se prydlig ut inuti. Jag tror inte det blev av förra året inför besiktningen, men nu så. Det blir oanade mängder grus överallt. Och jag passar på att köpa med mig en kanellängd eller så, till fikat. Det hoppas jag gläder yngsta generationen. Hunden får inget. Hon är entusiastisk ändå. Och jag är ju inte som svärmor, som alltid ska sticka till hundar i sin närhet nåt lite extra. Och yngste hade ju hälsat på Tvåans hund, som han verkligen tycker så mycket om, och det är ömsesidigt, lilla rottweilern tjöt av glädje. Och Tvåans yngste, han som fyller tio i sommar, har kommit in i den fas som många gossar hamnar i – statistikens träsk. I hans fall har det råkat bli hockey, tydligen, och det tyckte Yngste var rätt roande. Han hade frågat hur lång Foppa är, och omedelbart fått svar ‘1,85’ och den lille visste hur lång längste spelaren i NHL är också, 2,06.

